10 Eylül 2011 Cumartesi

Tarihler 10 eylül 2011i gösterirken...
Aksam saatleri ve ben yine odada, hafta icine yetistirmem gereken odevlerle mesgulum... Buradaki yemek kültürü bizim oralardan haliylee coook farklı.. Corbalar desen corba gibi degil, ekmekler alısılmısın dısında falan ama bazen denemeye deger seyler bulabilirsiniz... Meselaa coook lezzetli kurabiyeler, kekler satan fırınlar kafeler falan.. Bunlardan iyi olanları cok yakında paylasacagım... Neyse, benim sansım mıdır nedir burda bana 5 dakikalık mesafede TurkKebab restoranı var!
Evet bence bu bir sans cunku bildigimiz tadıyla mercimek corbasını bulabiliyorsunuz...(tamam corbanın kıvamı birazcık yogun azcık daha sulu olmalı ama burdakiler corba diyince yogun kıvam anlıyorlar napacaksın! corba ısıtılmıs ekmek ve limonla servis ediliyor)
Ben de bu vesile ile biraz degisiklik olsun odada oturmaktan farklı bir sey yapmıs olayım diye TurkKebab'a dogru yol aldım...
Dısarıda menuye bakan ve kendi aralarında Turkce " ya dun de kebap yedik ama bunu da deneyelim..." tarzında seyler konusan iki kisiye rastladım... Kendimi belli etmedim :D Ama bir sekilde anladık birbirimizin Türk oldugunu... Ve birlikte güzel bir yemek yedik.. İki arkadas okullar baslamadan önce ufak bir Baltık turuna cıkalım demisler ve yolları buralara kadar düşmüş.. Tam onlarla yemek yerken.. Hoop iki Türk daha damlar yanımıza, sanki daha önce tanısmısız gibi selamlar verilir eller sıkısılır.... Bu durum gercekten cok garipti.. Turistlerden baska Türklerle tanısmak Erasmus-hoca-letonya yerlisi... Bunlara alısmak gerek..Güzel bir yemek vakti gecirdik... Odadan cıkarken bunlarla karsılasacagımı bilemezdim haliyle... :)
Nev'in güzel sesi esliginde ince belli bardaklarda caylar içildi...Biz ücümüz restorandan ayrıldık ve birazcık OldTownda gezinti yaptık... Sanki artık ben oranın yerlisiydim! Ya da yanımdakiler sadece iki üç günlügüne burada olan turistlerdi... Ve bu yuzden ben eskimiştim...

not:TurkKebab'ta sadece corba iciyorum.. Fena degil.. Diger corbalardan daha iyi olduguna eminim..
Kebaplar hakkında bi fikrim yok, sadece tavuk denedim ve pek iyi degildi... Bence bu AB kriterleri falan dönerlerin canını cıkaracak.. Bıcakla kesmemeler, elektrikli aletle kesmeler falan. Yok iste aynı tadı vermiyor arkadas!
Çayı semaverde demliyorlar, tamam ince belli bardak falan nostaljiyi alıyorsunuz ama sular iyi olmadıgı icin cok fazla çayın aromasını yakalayamıyorsunuz... Sadece görüntü itibariyle psikoljik bir tatmin belki de bizimkisi..
Baklavasından denedim, fena degildi.. Hmmm ortalama sankii.. ya da uzun zamandır yemedigim icin bana güzel geldi artık orasına da siz karar verin! :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder