16 Kasım 2011 Çarşamba

Botanica Cafe


Güzel kafelere gitmeyi severim. Orada yemek yemeyi hadi bilemedin bi çay içmeyi bile severim.. Ve eğer gerçekten orayı beğenirsem yıllar sonra yine o şehre gitsem yine o kafeyi de görmek isterim. O şehir artık o kafeyi benim gözümde benliğine almış görünür. Bu kafelerden Riga’ da bu kısa zaman içinde bence fazlasıyla oldu. Belki buna bir neden de burada kafe kültürünün ciddi anlamda yaygın olması. Yani o soğukta adım başı bir sıcak içeceğin bulunuyor olması bence çok iyi bir durum zaten.
Old Town civarında da sevdiğim kafeler olmasına rağmen bu aksam bi arkadaşımla buluşup yemek yemeğe kara verdik. Gittiğimiz yer Old Town’dan uzak, Riga’nın yerlisinin oturduğu civarda bulunan Botanica Cafe adlı mekan. İlginç bir düzenlemesi vardı mekanın. Özellikle yaz aylarında eminim harika bir yer olacaktır. Çünkü şimdi bile gercekten hoştu. Sanırım sabit bir menuleri yok. Her gun farklı tatlar deneyebilirsiniz. Okuduğum birkaç yoruma göre aylık menuler de kullanıyormuş eylülde taze ve güzel olan sebzelerden oluşan bir menü ekimde yerini başka bir şeylere bırakıyor olabilir. Genelde menü şefin seçtikleri şeklinde önünüze geliyor. Ardından zorlu bir karar verme süreci sizi bekliyor. Çünkü Leton mutfağına güven olmaz. Ben kısaca bunu diyeyim! Çok çabuk kestirip attım belki de ama, güzel görünür çimento gibi tadı vardır. Çirkin görünür zaten tadına bakamazsın falan hep böyle sorunlarla karşılaşmak mümkün Leton mutfağında. Aslında bu durum benim adıma sadece Leton değil genel olarak Avrupa’daki yemek kültürü için de böyle. Bana yaramıyor diğer mutfaklar yaniii. Neyse bir cesaret ızgara tavuklu pancar soslu patates köküyle beraber servis edilen yemeği seçiyorum. Siz siparişi verdikten sonra size geleneksel tahta bir kase içinde tahta kaşığıyla birlikte bir sos getiriyorlar. Yanında da zengin Leton ekmeklerinden seçme fırsatını sunuyorlar. Bizim kebapçılardaki lavaş, pide misali (acı kıyas yaptım-haklısınız). Bu yediğimiz sosun adı pattypan squash fakat halen tadını nasıl tarif edeceğimi çözebilmiş değilim böyle yağ gibi degil mayonez gibi değil kabak gibi hiç değil bi entresan güzel bir şeydi. 
pattypan squash -resmen kabak bu:D

Ardından güzel sunumuyla yemeklerimiz geldi. 


Yemeğimi gerçekten beğendim. Sunum itibariyle de hoştu ama keşke biraz daha fazla olsaydı diyorum yani. Pek doyduramadı bizi nedense. Neyse bununla yetindik, ardından kahveler söylendi ve sohbete devam edildi. Gitmek isteyenler için tavsiye edebileceğim bir mekan, fiyatları da bu hizmete göre gayet uygun. J Afiyet olsun şimdiden…





adres: Antonijas ieala 9 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder